۱۳۸۹ دی ۱۶, پنجشنبه

نفرات برگزيده نخستين جشنواره مطبوعات آذربايجان شرقي معرفي شدند

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، نخستين جشنواره مطبوعات محلي استان در رشته‌هاي خبر،‌ مصاحبه، طنز، مقاله، گزارش، تيتر، ‌عكس، طراحي و گرافيك،‌ سرمقاله و يادداشت و نقد در تبريز برگزار شد.
در اين مراسم در رشته گزارش تصويري علي عباسپور از خبرگزاري فارس به عنوان نفر اول، مجيد حق‌دوست از خبرگزاري فارس به عنوان نفر دوم را كسب كردند.

                       

* خبر
براساس اين گزارش در رشته خبر نيز اسكندرپور با خبر آخرين طنز آزاد، لبخند به پايان زندگي بود از نشريه نسيم قره‌داغ به عنوان نفر اول، بهزاد پيرزاد با خبر ايجاد روستاهاي پايدار زيست محيطي گامي به سوي توسعه كلان كشور است از نشريه خوش‌خبر و ياسمن مولانا با خبر زنگ خطر كاهش آب‌هاي آذربايجان‌شرقي به صدا در آمد، صنعت آبزيان و دام و طيور كشور در خواب 40 ساله و طرح ترافيك تبريز با تابالوي ايست روبه‌رو شد مشتركا به عنوان نفر دوم، طاهر خيري با خبر شعبه پژوهشكده رويان در تبريز ايجاد مي‌شود از نشريه ارك و سيد وحيد پيمان با خبر اشك قدرداني و آذربايجان تنها يك قطعه جغرافيايي نيست بلكه تاريخ بزرگ است از نشريه عصر آزادي مشتركا به عنوان نفر سوم معرفي شدند.

* مصاحبه
در رشته مصاحبه احمد بابايي با مصاحبه شبكه سهند، صدا، دوربين حاشيه (از سير تا پياز شبكه استاني سهند در گفت‌وگو با علي نواداد) و فرهنگمان سياسي شده (گفت‌وگو با معصومعه سپهري) از نشريه آذرپيام به عنوان نفر اول، پيمان پاسباني با مصاحبه رسانه محلي، جبهه مبارزه با فساد، رسانه‌اي ملي (گفت‌وگو با وحيد جليلي سردبير ماهنامه راه مردم) از نشريه آذرپيام به عنوان نفر دوم و عادل جعفرموحد با مصاحبه من كه از آنجلوتي گنده‌تر نيستم از نشريه جهان تن و روان و حامد عاطفي با مصاحبه ارس فرصتي كه هدر مي‌رود دخالت غيرقانوني برخي از مسئولان در منطقه مشتركا به عنوان نفر سوم شناخته شدند.

* تيتر
در رشته تيتر عاطفه ياريان با تيتر آسماني خاكي‌تر از زمين از نشريه عصر آدينه به عنوان نفر اول، پري خيرخواه با تيتر وقتي مدير كهنه‌كار نوساز مي‌شود از نشريه گونش و سيده پريناز سهرابي با تيتر من نه منم (گزارشي در مورد تغيير جنسيت) از نشريه حيدربابا مشتركا به عنوان نفر دوم معرفي شدند.

* طنز
در رشته طنز تصويري (كاريكاتور) داود دلدار با اثر سيري چند نفر اول از نشريه سرخاب به عنوان نفر اول و فرهاد رحيم قراملكي با اثر ابر بي‌پول از نشريه سرخاب به عنوان نفر دوم شناخته شدند.
در رشته طنز مكتوب سيدرضا علوي با اثر كالبد شكافي تحصيل آقازاده‌ها در انگليس از نشريه سرخاب به عنوان نفر اول و فرهاد باغشمال آذر با اثر آسيب شناسي خط فقر از نشريه آذرپيام به عنوان نفر دوم و ساناز شهابي با اثر دوستت دارم دكل از نشريه آفتاب آذربايجان به عنوان نفر سوم معرفي شدند.

* مقاله
در رشته مقاله ادبي محمدامين خوش‌نيت با اثر مشكاتيان تصنيف خزان را سرود از نشريه مهد‌ آزادي به عنوان نفر اول و پروانه عادل‌زاده با اثر بررسي جايگاه زن در داستان‌هاي بزرگ علوي از نشريه عصر آدينه به عنوان نفر دوم شناخته شدند.
در رشته مقاله اجتماعي اميد قرباني عظيمي با اثر مطبوعات محلي فرازهاي از ياد رفته و نشيب‌هاي بي‌پايان از نشريه سرخاب به عنوان نفر اول، افخم ابراهيمي با اثر آذربايجان خاستگاه قنات از نشريه آفتاب آذربايجان به عنوان نفر دوم و جعفر خضوعي با اثر آيا پس از درياچه اروميه نوبت جنگل‌هاي ارسباران است از نشريه گويا و هلدا غفاري با اثر ورزش و بانوان، پياده روي .... ، ورزش و تناسب اندام از نشريه عصر آدينه مشتركا به عنوان نفر سوم شناخته شدند.

* گزارش ورزشي
در رشته گزارش ورزشي مريم چرخ‌انداز با گزارش حبيب پنبه‌چي / آذربايجانين تاي سيز پهلواني از نشريه آفتاب آذربايجان به عنوان نفر اول، افخم ابراهيمي با گزارش داستان غم انگيز تور دوچرخه‌سواري آذربايجان از پسرفت تا حذف به عنوان نفر دوم، شيوا حاج محمدي با گزارش تيراختورون ليدر لري له و محمود نصيرپور با گزارش جام آزادگان ابهت تراكتور را ستود و توقف آبي‌هاي پايتخت مقابل سرخپوشان تراكتور و پيروزي در سكوت از نشريه عصر آزادي مشتركا به عنوان نفر سوم معرفي شدند.
در رشته گزارش تحليلي ـ توصيفي ناهيد زماني با گزارش آپاراتچي، گمنام‌ترين حلقه سينما/ سينما وفا ندارد به عنوان نفر دوم معرفي شد.

* گزارش اجتماعي
در رشته گزارش اجتماعي و حوادث ساناز شهابي با گزارش آفتاب بدم خدمتتون ـ رحمتليك ميسگره بازار و ساناز خرگوشه در بازار تبريز از نشريه آفتاب آذربايجان به عنوان نفر اول، ياسمين السادات مولانا با گزارش تبريز شهر آلودگي‌هاي بصري از خبرگزاري مهر به عنوان نفر دوم و محمدامين خوش‌نيت با گزارش بازار تبريز بي‌دفاعه است از ويژه نامه ايران به عنوان نفر سوم شناخته شدند.

* گزارش سينمايي
در رشته گزارش هنري سينمايي سيده پري‌ناز سهرابي با گزارش بهشت داغ شيشه‌اي ـ سرزمين عجايب آليس (گزارشي از كارگاه شيشه مهندس باقري) و ملاقات اكيدا ممنوع از نشريه حيدر بابا به عنوان نفر اول، ساسان نيك رفتار با گزارش كتاب قلم كاغذل و جاي خالي استاد(گزارشي از موزه ادبي استاد شهريار به مناسبت سالمرگ وي) از نشريه حيدربابا به عنوان نفر دوم و حامد عاطفي‌فر با گزارش جنبش مشروطه، موضوع نخستين نمايش حرفه‌اي تئاتر در سال 88 از خبرگزاري مهر و تبريز اسير سليقه شخصي مسئولان فرهنگي (گزارشي در مورد لغو كنسرت همايون شجريان) از نشريه حيدربابا به عنوان نفر سوم شناخته شدند.
در رشته تك عكس هانيه دخت جباري از نشريه طرح نو به عنوان نفر اول و هادي درخشان از نشريه آفتاب آذربايجان به عنوان نفر سوم شناخته شدند.

* گزارش تصويري
در رشته گزارش تصويري علي عباسپور از خبرگزاري فارس به عنوان نفر اول، حامد حق‌دوست از خبرگزاري فارس به عنوان نفر دوم و عادل جعفر موحد ‌از نشريه جهان تن و روان به عنوان نفر سوم معرفي شدند.
در رشته صفحه آرايي و گرافيك سيدرحيم سيد ناظمي از نشريه آذرييام به عنوان نفر اول، فاطمه عابدگلزار از نشريه آسان و محمدرضا رباني از نشريه طرح نو‌مشتركا به عنوان نفر دوم،‌ عباس مهديان از نشريه نسيم قره داغ و ايرج سلماني از نشريه آفتاب آذربايجان و سيده پري ناز سهرابي‌از نشريه حيدربابا مشتركا به عنوان نفر سوم معرفي شدند.

* سرمقاله
در رشته سر مقاله و ياداشت سبا حيدرخاني با اثر فرصتي براي گفت‌وگو از نشريه حيدربابا به عنوان نفر اول، عادل جعفر موحد‌ با اثر خبرنگاران آزاده و جسور ‌از نشريه جهان تن و روان به عنوان نفر دوم و مهدي رستمي با اثر به بهانه روزي كه به سادگي گذشت از نشريه نسيم قره‌داغ به عنوان نفر سوم شناخته شدند.

* نقد
در رشته نقد محمدامين خوش‌نيت با اثر آقاي استاندار انتقاد كافي نيست و انتاقد اسلحه‌اي كارساز يا زينت سخنراني از نشريه آسان به عنوان نفر اول، حامد عاطفي‌فر با اثر سرنوشت نامعلوم خط دوم آبرساني تبريز مسئولان سكوت كرده‌اند از خبرگزاري مهر به عنوان نفر دوم و ساسان نيك رفتار با اثر تشر به آذربايجان يا تشكر از آنها (درباره ثبت موسيقي عاشقلار توسط جمهوري آذربايجان) از نشريه حيدربابا و غلامحسين فرنود با اثر در بساط نكته دانان در جهاني بي راز از نشريه عصر آزادي مشتركا به عنوان نفر سوم معرفي شدند.
براساس گزارش فارس حاكي است، بيش از 900 اثر به دبيرخانه اين جشنواره ارسال شده بود كه پس از بررسي هيئت داوران 57 نفر در يازده رشته و 21 بخش برگزيده شدند.
نمايشگاه آثار برگزيده نخستين جشنواره مطبوعات آذربايجان شرقي نيز در دو نگارخانه استاد ميرعلي تبريزي و استاد ياسمي خانه فرهنگي تبريز و نگارخانه خانه هنر تبريز با حضور عليرضا منادي و محمدحسين فرهنگي نمايندگان مردم تبريز،‌اسكو و آذرشهر در مجلس شوراي اسلامي و پرويز آژيده معاون سياسي و امنيتي استاندار آذربايجان شرقي گشايش يافت.
اين نمايشگاه به مدت يك هفته در مكان‌هاي ياد شده برپا خواهد بود.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

حامد عاطفی فر خوب تو سایت خودت خودتو تبلیغ می کنی آی شلوغ