۱۳۸۹ دی ۲۸, سه‌شنبه

احضار مدیر مسئول ساقی به دادگاه


در پي چاپ مطالبي انتقادي از برخي نارسايي هاي خدمات شهري تبریز که عمدتاًاز سخنان اعضاء شوراي اسلامي شهر تبريز در جلسات علني اين شورا برگرفته شده بود ، مدير مسئول نشريه ساقي به دادسرا احضار شد .

اين احضاريه كه به دنبال شكايت معاونت خدمات شهري شهرداري به مدير مسئول نشريه ساقي ابلاغ شده است با ادعای نشر اكاذيب و زير سوال بردن زحمات كاركنان شهرداري مي باشد .

اين در حالي است كه عمده مطالب انتقادي نشريه ساقي در حوزه مدیریت شهري ، مستند به اظهارات علني نمايندگان مردم در شوراي شهر و يا بصورت مصور از نابسامانيهاي خدمات شهري از سطح شهر بوده است .

گرچه نشريه ساقي در كنار مطالب انتقادي كه در راستاي وظايف و رسالت مطبوعاتي انجام مي گيرد به چاپ اخبار شهرداري وافتتاح پروژه هاي عمراني نيز توجه داشته است كه صفحات متعدد شماره های نشريه مويد آن است مع الوصف از پاسخگويي به عملكرد خود ولو در محاكم قضايي استقبال مي كند و انتظار دارد مسوولين و مديران دستگاههاي اجرايي نيز در قبال عملكرد خود پاسخگو بوده و عند اللزوم پيش از مراجعه به مراجع قضايي توضيحات و جوابيه هاي خود را نسبت به مطالب انتقادي نشريات در چهار چوب ماده 26 قانون مطبوعات جهت تنوير افكار عمومي به همان نشريات ارسال نمايند .

به هر روی طرح شکایت معاونت خدمات شهری شهرداری تبریز که بر خلاف دستور صریح رییس جمهور محترم مبنی بر ممنوعیت دستگاههای اجرایی در شکایت از مطبوعات انجام می شود نوعی دهن کجی به این دستورالعمل ابلاغی ریاست محترم جمهوری و تاکیدان استاندار محترم آذربایجان شرقی ارزیابی می گردد که برخی مسئولین به جای پاسخگویی به افکار عمومی و تعامل سازنده با مطبوعات و رسانه های جمعی سعی در ایجاد نوعی جوّ خفقان و فشار به مطبوعات دارند که یقیناً اینگونه رفتارها تاثیرات سوء مضاعفی بر ارتباط میان مردم و مسئولین نظام در دراز مدت خواهد داشت .
منبع:ساقی
"

هیچ نظری موجود نیست: