۱۳۸۹ دی ۶, دوشنبه

خاطرات "حنجره عاشق" پدر 2 شهيد ،دفاع مقدس كتاب شد

حاج مقصود پوررادی
خاطرات دفاع مقدس "مقصود پوررادي" در قالب كتاب "حنجره عاشق" و به قلم مهدي نعلبندي منتشر خواهد شد. پوررادي از مداحان اهل‌بيت(ع) در تبريز و پدر 2 شهيد جنگ (امير و رضا) است.\
مهدي نعلبندي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)،‌ اظهار داشت: مجموعه خاطرات "حنجره عاشق" بر اساس 15 ساعت مصاحبه با مقصود پوررادي شكل گرفت. 

وي افزود: پوررادي با شروع جنگ تحميلي عراق عليه ايران وارد سپاه پاسداران تبريز شد و به عنوان رزمنده و مداح در عمليات‌هايي مانند مسلم‌بن‌عقيل، والفجر مقدماتي و خيبر حضور داشت. در عمليات بدر از ناحيه دو پا مجروح شد.

مهدي نعلبندي از 7 فصل كتاب "حنجره عاشق" با عناويني چون "كوچه‌هاي كودكي"، "جرعه جرعه عشق"، "سبز پوش"، "روزهاي خوش سنگر" و "امير و رضا"  نام برد و اضافه كرد: در اين كتاب يكي از مداحان اهل‌بيت(ع) در دوران دفاع‌مقدس كه پدر 2 شهيد جنگ (امير و رضا) است و ادبيات و اشعاري كه در جبهه‌ها به كار برده، معرفي شده‌اند. او نقش تاثير‌گذاري در روحيه دهي به رزمندگان با اشعار اسلامي داشته است.

وي يادآورشد: اين اثر در 150 صفحه و با 20 تصوير، در آينده نزديك از سوي سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌مقدس سپاه و بسيج استان آذربايجان شرقي منتشر خواهد شد.
منبع:خبرگزاری کتاب ایران

هیچ نظری موجود نیست: