۱۳۸۹ دی ۱۸, شنبه

فروش بلیط شش هزار تومانی در یک همایش دولتی

مطلب وارده:
جهت تامین هزینه دو میلیونی کارشناس دعوت شده از تهران؛
فروش بلیط شش هزار تومانی در یک همایش دولتی
همایش ازدواج پایدار و گزینش، که دیروز به میزبانی امور خانواده و بانوان استانداری آذربایجان شرقی، نمایندگی دفتر کمسیون حقوق بشر در استان و برخی از سازمان هاي مردم نهاد در قالب مشارکت بخش خصوصی در سالن شهید شفایی دانشگاه تبریز برگزار شد؛ با فروش بلیط شش هزار تومانی همراه بود.
در حالی که از چند روز پیش، در برگه ها و پوسترهای تبلیغاتی توزیع شده در شهر، از عموم مردم برای شرکت در همایش ازدواج پایدار و گزینش، دعوت به عمل آمده بود؛ فروش بلیط شش هزار تومانی باعث غافلگیری شرکت کنندگان در همایش شد. به طوری که برخی از مدعوین پس از اطلاع از شرط بلیط فروشی، از شرکت در همایش صرفنظر کردند و برخی نیز با قرار گرفتن در رودربایستی ناگزیر از شرکت در همایش بودند.
این در حالی است که یکی از مسئولان اجرایی این همایش، درخواست هزینه دو میلیونی کارشناس دعوت شده از تهران را علت این مبلغ عنوان کرد و گفت: ابتدا قرار بود قیمت بلیط دوازده هزار تومان باشد که به منظور شرکت عموم مردم، قیمت آن به نصف کاهش داده شد.
او در پاسخ به سوالی در مورد علت عدم استفاده از کارشناسان و اساتید بومی شهر برای این همایش، کارشناس دعوت شده را از برجسته ترین کارشناسان حوزه خانواده در کشور معرفی کرد که از مدت ها پیش برای شرکت در این همایش به تبریز دعوت شده بود و نظیر وی در شهر وجود ندارد.
مشاوراستاندار آذربایجان شرقی دراموربانوان نیز، ضمن اذعان بر میزبانی این همایش، کارشناس دعوت شده را از شناخته شده ترین کارشناسان حوزه خانواده دانست.
نسرین پیرسمساری در پاسخ به این سوال که چرا امور خانواده و بانوان استانداری آذربایجان شرقی اعتبار مالی این قبیل همایش ها را جهت شرکت عموم مردم بر عهده نگرفته است؟؛ گفت: مبلغ این بلیط، چیز ناچیزی است و نمی توان با آن کتابی تهیه کرد که مطالب روانشانسی تجربه شده و کلینیکی مطرح شده در این همایش را در بر داشته شده است و قطعا این مبلغ، ارزش استفاده از این همایش سودمند را برای جوانان در پی خواهد داشت.




۱ نظر:

ناشناس گفت...

سلام خسته نباشيد
ما هم رفته بوديم از مدعوين كميسيون حقوق بشر و امور بانوان مبلغي نگرفتند&مهمان را هم موسسه آمزشي شتاب كه خصوصي است دعوت كرده بود و اين مطلب كاملا اونجا مشخص بود&احتمالا اين خبر را يكي از خبرنگاران كه فكر كنم مي گفتن دانشجوييه (ايسنا) پخش كرده چون مي گفتن از اون پول گرفته بودن&اگه همه خبراتون اينجوريه بايد به قبليهام شك كنيم ديگه و اين خيلي بده.