۱۳۸۹ آذر ۲۸, یکشنبه

توزيع كتابچه‌ تحريك آميز در دانشگاه تبريز



بر اساس برخي اخبار طي هفته گذشته كتابچه اي با محتواي قوميت گرايانه و با هدف تحريك دانشجويان آذري زبان در دانشگاه تربيت معلم تبريز توزيع شد.


به گزارش «خبرگزاري دانشجو»، به تازگي كتابچه اي با محتوايي قوميت گرايانه و با هدف تحريك دانشجويان آذري زبان در دانشگاه تربيت معلم تبريز توزيع شده است.


اين كتاب كه «علل و نتايج قيام ملت آذربايجان در خرداد 85» نام دارد، به بازخواني حوادث ناشي از درج يك كاريكاتور در روزنامه ايران مي پردازد و مي كوشد با مرور انچه در گذشته رخ داده است، عواطف و احساسات دانشجويان را تحريك كرده و زمينه اعتراض دانشجويان را فراهم اورد.


در بخشي از اين كتابچه آمده است: «پس از قيام حوادث خرداد 85 ، سازماندهي در بين مردم آذربايجان بيش از گذشته شده و گفتمان حركت ملي آذربايجان جنوبي گسترده شده است، صحت آن را مي توان در مبارزات زير زميني سال هاي اخير و حضور مردم در مسابقات فوتبال تيم تراكتورسازي دانست و تجمع 13 فروردين سال جاري آذربايجان را در آينده با خردادهاي خونين ديگري همراه خواهد كرد.... انتظاري كه از مردم آذربايجان مي رود، شكستن جو خفقان و اختناق و ادامه مبارزات مدني و ملي نسبت به شهيدان خرداد 85 و محبوبين حركت ملي آذربايجان است».



همچنين در اين كتابچه تلاش شده است با اهانت به روحانيت و تاكيد بر «كمرنگ شدن اعتقادات ديني و مذهبي در مردم اذري زبان» ميان بدنه اجتماعي آذربايجان و روحانيت اختلاف ايجاد شود.



گرچه هنوز اهداف پنهان انتشار اين كتابچه مشخص نيست اما پيگيري ها براي شناسايي عوامل اين اقدام همچنان ادامه دارد

هیچ نظری موجود نیست: