۱۳۸۹ دی ۷, سه‌شنبه

دادستان تبريز اعلام كرد: اجازه ملاقات با دو تبعه زنداني آلماني صادر شد



تبريز - دادستان عمومي و انقلاب تبريز گفت : دادگستري استان آذربايجان شرقي اجازه ملاقات به خانواده 2 تبعه آلماني زنداني در تبريز را صادر كرده است.

موسي خليل اللهي ' دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در آستانه سال نو ميلادي و مسايل انسان دوستانه و رافت اسلامي، با ملاقات خانواده و وابستگان اين دو تبعه آلماني زنداني در تبريز موافقت شد.
وي گفت: دوشنبه شب دو نفر از اعضاي خانواده اين دو تبعه آلماني براي ملاقات با آنها وارد تبريز شدند و مي توانند به صورت حضوري با آنان ديدار كنند.
دادستان عمومي و انقلاب تبريز پيش از اين نيز به ايرنا گفته بود، 2 تبعه آلماني در زندان تبريز به سر مي برند و هيچ منعي براي ورود خانواده هاي آنها به اين شهر و ملاقات با آنان وجود ندارد.
خليل اللهي تاكيد كرد : اين دو تبعه آلماني زنداني در تبريز همچون شهروندان ايراني از تمام حق و حقوق لازم و قانوني برخوردار هستند.
وي اظهار داشت : پرونده اين دو تبعه آلماني در مرحله تكميل تحقيقات قرار دارد.
در پي درخواست وزير امور خارجه آلمان از سرپرست وزارت امورخارجه ايران و پيگيري دكتر 'صالحي' و برخورد مثبت قوه قضاييه ، امكان ملاقات خانواده هاي دو تبعه آلماني زنداني در تبريز فراهم شد.
اين موضوع به مقامات وزارت امورخارجه آلمان و سفارت اين كشور در تهران نيز منعكس شده است. اين دو تبعه آلماني كه با رواديد توريستي در تبريز حضور يافته بودند، با سوء‌ استفاده از نام خبرنگار با خانواده 'سكينه آشتياني' محكوم به قصاص در ايران ارتباط برقرار كرده بودند.
مقام هاي قضايي ايران اعلام كرده اند، با توجه به ارتباطاتي كه اين دو تبعه آلماني با جريان هاي معاند خارج از كشور داشتند، در ايران دنبال اهداف خاصي بودند كه به محض اثبات اين موضوع دستگير و هم اكنون در بازداشت به سر مي برند.

هیچ نظری موجود نیست: