۱۳۸۹ دی ۱۴, سه‌شنبه

یک سوزن به خودمان...

منبع: برناترین
 اهالی رسانه همواره در نقد دیگران هستند و به همه چیز و همه کس به دید انتقاد می نگرند ولی گاهی یادشان می رود که می توان به عملکرد خود نیز نقادانه نگاه کرد.
در این بخش نگاهی دارم با دید انتقاد نسبت به عملکرد انجمن صنفی روزنامه نگاران آذربایجان شرقی .
البته در ابتدا باید بگویم که کلیه این موارد نظر شخصی بنده بوده و قطعا می تواند درست نباشد.
خرداد امسال بود که پس ماهها در گیری و عدم تفاهم میان هیئت مدیره دور دوم انجمن ،انتخابات هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران آذربایجان شرقی برای دور سوم انجام شد و نهایتا وحيد زينالي با 40 راي، سخاوت خيرخواه با 38 راي، امير كريم‌زاد شريفي با 36 راي، محمدامين خوش‌نيت و زهرا عبداللهي با 30 راي به عنوان اعضاي اصلي هيئت مديره انجمن صنفي روزنامه نگاران آذربايجان شرقي به مدت سه سال انتخاب شدند.
با بررسی اعضای هیئت مدیره دیدیم که اعضای پیشکسوت عضو انجمن در میان هیئت مدیره جدید جایی ندارند و میانگین سنی اعضا حوالی 35 سال می باشد.
این اتفاق هم خوب بود و هم بد.
خوب از این جهت که نیروهای جوان و پر انرژی وارد عرصه شدند و بد از آن جهت که اعضای پیشکسوت دور مانده و علنا همکاری خود را با انجمن صنفی روزنامه نگاران آذربایجان شرقی قطع کردند.
در هر صورت هیئت مدیره جدید که اتفاقا نیروهای زبده و شناخته شده در عرصه روزنامه نگاری استان هستند فعالیت خود را آغاز کردند و پیش بینی می شد که شاهد اتفاقات میمون که همه انتظارش را در دوره های گذشته می کشیدند باشیم ولی لینطور نشد.
شنیده ها حاکی است اعضای هیئت مدیره چندان اتفاق نظر ندارند و برای انجمن وقت چندانی نمی گذارند.
جلسه های هفتگی به دوهفته یک بار کاهش یافته و روی هم رفته این دوستان چندان میلی برای انجام امورات انجمن از خود نشان نمی دهند و رفع تکلیفی به فعالیت هایی سطحی دست می زنند.
 از نظر بنده اصلی ترین دلیل  اتفاق فوق این است که 4 نفر از 5 عضو هیئت مدیره انجمن کارمند سایر نهادهای دولتی هستند(محمد امین خوش نیت -کارمند آتش نشانی تبریز،امیر کریم زاد شریفی- کارمند اداره کل تعاون آذربایجان شرقی،سخاوت خیرخواه – کارمند سازمان صنایع و معادن آذربایجان شرقی و زهرا عبد الهی کارمند شرکت تراکتورسازی تبریز) که عملا برای انجام امورات انجمن وقت آنچنانی ندارند .
البته هدف این نیست که دوباره نظر یکی از پیشکسوتان را زنده کنیم که روزنامه نگار نباید در جای دیگری مشغول کار باشد بلکه هدف این است که بگوییم این عزیزان اگر هم دلشان بخواهد کاری مفید در قالب انجمن برای اعضا انجام دهند قطعا به دلیل مشغله بسیار وقتش را نخواهند داشت.
اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران آذربایجان شرقی باید بدانند که با رای اعضا در این جایگاه قرار دارند و باید در مقابل اعضا پاسخگو باشند.
شاید نگارش این مطلب موجب آزردگی خاطر دوستان عزیزم در هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران آذربایجان شرقی شود که اگر اینطور باشد صمیمانه پوزش می طلبم ولی چه کنم که  تنها وظیفه قشر روزنامه نگار بیان حقایق و روشنگری می باشد و در این میان انجمن صنفی روزنامه نگاران آذربایجان شرقی نیز از این قاعده مستثنی نیست.
در پایان هم باید بگویم هر چه خواستم این را ننویسم نشدپس می نویسم
واقعا این دوستان نمی توانند در ک بکنند که وقتی روزنامه نگاری از کار بیکار می شود و تنها درآمد تاچیزش قطع می گردد چه اتفاق ناگواری رخ داده است .
چراکه این عزیزان خود منبع در آمد دیگری دارند و اگر  روزی به هر دلیل با رسانه ای که همکاری می کنند قطع رابطه نمایند چه بسیار رسانه هایی که می توانند به صورت رایگان در آن قلم بزنند و بگویند همچنان روزنامه نگار هستند.

هیچ نظری موجود نیست: